quarta-feira, 20 de fevereiro de 2013

A ocasião faz o Ladrão...

Não digam a ninguém, mas uma vez deixei roubar a campainha da Recepção.
Não é que eu não gostasse dela...



(Este texto está em Desacordo Ortográfico)

2 comentários:

  1. Boas,

    Andava a pesquisar testemunhos de recepcionistas de hóteis, já que vou começar nestas andanças em breve e encontrei o teu blog, farto-me de rir com as tuas experiências. Lembrei-me de colocar aqui um texto que provavelmente já conheces, mas que acaba por resumir todo o teu blog.

    I AM A FRONT DESK AGENT: I have advanced degrees in Accounting, Public Relations, Marketing, Business, Computer Science, Civil Engineering. I can also read minds. Of course I have the reservation that you booked six years ago even though you don't have the confirmation number and you think it was made under a name that starts with "S". It is not a problem for me to give you seven connecting, non-smoking, poolside suites with two king beds in each, four rollaways, 3 cribs, and yes, I can install a wet bar and a jaccuzi. I know it is my fault that we do not have extra hot coffee in our coffee machine...I am a front desk agent, an operator, a bellhop, houseman, guest service representative, housekeeper, sales coordinator, information specialist, entertainment critic, restauranteur, stock broker, referee, janitor, computer technician, plumber, ice-breaker, postman, babysitter, dispatcher, laundry cleaner, lifeguard, electrician, ambassador, personal fitness trainer, fax expert, human jukebox, domestic abuse counselor, and verbal punching bag and a printer fixer. Yes, I know room 112 is not answering their phone. And of course I have their travel itinerary so I know exactly where they went when they left here 9 hours ago, and what their cell phone number is.I am a front desk agent. I am quite capable of checking three people in, two people out, taking five reservations, answering fifteen incoming calls, delivering six bath towels to room 625 and explain for the 25th times direction to the bus stop.I am expected to smile, empathize, sympathize, console, condole, upsell, downsell , perform, sing, dance, and tell your friends that you're here. After all, I AM a Front Desk Agent!!


    Cumprimentos!

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    Respostas
    1. Olá Anónimo!
      Muito obrigada pela partilha e pela visita :) Agora quem se fartou de rir fui eu. Não conhecia o texto ainda, mas fiquei fã!! E se vais começar nestas andanças, prepara-te porque esse texto é o resumo fiel do que é realmente ser Recepcionista. Aparece mais vezes para partilhar também as experiências que vais viver "atrás de um balcão"! Bom trabalho :) *

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Caro hóspede,
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